Friday 29 July 2011

Travelog Malaysia-Melbourne : Touch Down

Fajar menyingsing




Saya tiba di Lapangan Terbang Tullamarine pada jam 8.30 pagi waktu tempatan, 6.30 pagi waktu Malaysia. Semasa dalam perjalanan keluar dari lapangan terbang menuju ke pintu utama saya terserempak dengan Dr Syed Azman yang juga merupakan Adun Batu Buruk. “ Tak sangka jumpa YB kat sini, ” kata saya menyapa. Beliau menjemput saya menaiki kenderaan bersama. Oleh kerana tidak tahu ke mana harus saya tujui, maka saya terpaksa menolak tawarannya.




Dalam sehari dua ini saya sedang menyesuaikan diri dgn persekitaran Melbourne. Suhu yang sejuk sekitar 6 darjah selsius menyebabkan saya mudah hibernate, kerap buang air & kering bibir. Faktor bilik air yang berlainan daripada Malaysia juga menyukarkan saya. Adakah ini tanda-tanda homesick ?. Teringat pada satu pepatah ‘ hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri. ’

Waktu solat di Melbourne seperti berikut :

Subuh : 5.53 pagi
Zohor : 12.27 tgh hari
Asar : 3.10 ptg
Maghrib : 5.30 ptg
Isya’ : 6.56 ptg

Sydney Road


Saya isi masa hari kedua dgn berjalan-jalan sekitar Sydney Road, berkenalan dgn kejiranan baru, kedai-kedai & menikmati suhu peti ais yang menyamankan.




Antara barang yang dibeli

No comments:

Post a Comment

Komen anda amat dialu-alukan.