Monday 31 October 2011

Himpunan Sejuta Umat !!

2 comments:

  1. Maaf ya, cuma nampaknya orang-orang yang peka terhadap orang Melayu murtad, kurang peka terhadap dakwah kepada bukan Islam, kebajiakn muallaf, dan juga meninggi tarafkan para muallaf untuk memimpin orang Melayu yang semakin tidak berupaya untuk membela Islam. Apakah dengan berhimpun menyatakan 'permusuhan' terhadap dakwah Kristian akan menjadikan Islam lebih hebat?

    ReplyDelete
  2. Ini cuma pendapat saya,

    1. HIMPUN dikatakan ada kaitan dengan tujuan :
    -menzahirkan suara dan sikap umat Islam terhadap siri percubaan memurtadkan umat Islam serta mencemarkan kemuliaan agama Islam di negara kita ini.
    -sebab pihak kristian semakin agressif dalam dakyah mereka dan usaha mereka semakin berleluasa.
    -menyedari kembali akidah umat Islam.
    -Ucapan daripada penceramah yang mempunyai pengalaman langsung dengan isu murtad, ucapan tokoh-tokoh antarabangsa yang berkaitan dengan isu akidah dan pemurtadan serta deklamasi sajak, lagu, doa munajat serta di akhiri dengan pembacaan resolusi HIMPUN.

    2. Persoalan saya berdasarkan tujuan di atas :
    -Adakah dengan HIMPUN dapat memuliakan balik imej Islam yang non-muslim sedia maklum dan membuatkan mereka berminat untuk mengetahui pasal Islam ? Jawapn : tidak , malah membuatkan mereka rasa Islam memang terrorist.
    -Kristian semakin agressif dan usaha semakin berleluasa adalah menjadi tanggungjawab mereka dalam agama mereka, habis apa usaha kita sebagai muslim bagi menghalang dakyah mereka terhadap umat Islam? adakah dengan HIMPUN menjadi usaha ? Jawapan : tidak , tetapi dengan kuliah dan ceramah agama yang berteraskan akidah dan sistem pendidikan yang berteraskan akidah dan bukannya hukum-hakam.
    -adakah HIMPUN dapat menyedar kembali akidah umat Islam? Jawapan : tidak sama sekali bahkan ada kebarangkalian menyebabkan lebih ramai untuk murtad.
    -Ucapan daripada tokoh dan penceramah dalam sehari adakah dapat menyelesaikan isu akidah ? Jawapan : suruhlah mereka belajar berdakwah dengan berhemah sebelum nak bercerita pasal selamatkan akidah umat Islam.
    -tujuan HIMPUN yang sebenar ? Allah lebih mengetahui

    Kesimpulan: HIMPUN membawa tujuan dan pelaksanaan yang salah sama sekali dalam menyelesaikan masalah bagi menghadapi dakyah kristian dan sama sekali bercanggah dari segi ajaran agama Islam. Sesungguhnya Nabi tidak pernah membuat perhimpunan untuk memantapkan akidah umat Islam di zaman beliau. akan tetapi Nabi sendiri menjadi guru dalam mengajar mereka pasal akidah dalam masa yang lama.

    ReplyDelete

Komen anda amat dialu-alukan.